החוק מחייב כל ארגון שמעסיק 25 עובדים ויותר, לעבור הדרכות נגישות, יחד עם זאת מומלץ גם לארגונים המעסיקים פחות מ-25 עובדים לעבור הדרכות מסוג זה.
כל בעל עסק רוצה למכור ולהגיע לקהל היעד המקסימאלי, לכן עסק שאינו נגיש מבחינת השירות שניתן ע"י עובדיו, עשוי להפסיד לקוחות פוטנציאליים והוא חשוף לתביעה.
לא מספיק שתהיה לכם חניית נכים, ודלת עם פתח רחב, חווית הלקוח בעת קבלת השירות לא פחות חשובה מהפן הפיזי והיא למעשה משלימה אותו. מעבר לכך, לקוח עם מוגבלות כלשהיא שאינו קיבל שירות נגיש, ימליץ לסובביו לא לגשת לאותו עסק.
בישראל ישנם כ- מיליון וחצי אנשים בעלי מוגבלויות, ואלו למעשה לקוחות שאתם לא רוצים לפספס. לכן חוץ מהחובה החוקתית חשוב להבין מדוע כדאי לכם להדריך את עובדיכם.
קופל החברה לנגישות מעבירה הדרכות לארגונים גדולים וקטנים כאחד.
מטרת ההדרכות היא:
- הכרת החוק ותקנותיו.
- מתן כלים ומיומנויות לעובדים, לשם מתן שירות נגיש ותקשורת נגישה.
- הכרות עם לקוחות בעלי מוגבלויות שונות.
- הכשרת "רכז נגישות" בארגונכם לפי דרישות החוק.
- התנסות חווייתית ואישית במוגבלויות השונות בהתאמה לבית העסק והארגון.
חשוב לציין כי את ההדרכות מתקיימות ע"י יועץ נגישות מורשה.